Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 27 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Elektronický regulátor rychlosti vozidla
Šimbera, Michal ; Kučera, Pavel (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem, realizací a ověřením funkce řídicí jednotky pasivního tempomatu. Nejdříve jsou identifikovány potřebné vstupy, výstupy a regulátor řídicí jednotky. Dále je rozebrán návrh elektroniky, volba procesoru, napájení a dalších použitých součástek. Následuje rozbor řídicího algoritmu naprogramovaného v C/C++. Nakonec je ověřena funkčnost sestavené řídicí jednotky s nahraným algoritmem na řízení spalovacího motoru.
Systém domácí automatizace
Papoušek, Marek ; Bohrn, Marek (oponent) ; Pavlík, Michal (vedoucí práce)
Náplní této práce je vytvoření systému komplexní domácí automatizace. Jednotlivé prvky by spolu měly komunikovat pomocí komunikační sběrnice CAN. Domácí automatizace by měla zajišťovat světelný, tepelný a bezpečnostní management objektu. Systém by měl být také řízen pomocí tabletů s operačním systémem Android a vyvinutým ovládacím programem. Pro řízení celého systému je použit mikropočítač Rapsberry pi.
Aktivní aerodynamické prvky osobních vozidel
Stiborová, Dana ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Vančura, Jan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je zaměřena na návrh aktivních aerodynamických prvků, konkrétně uzavíratelného kanálu pro přívod chladícího vzduchu k brzdám a automobilového křídla s proměnnou polohou naklopení. V rámci diplomové práce bylo vytvořeno prototypové řešení chladícího kanálu a také řídicí software a hardware aktivní regulace. Parametry kanálu byly změřeny při silničním testu. Dále byl vytvořen konstrukční návrh aktivního automobilového křídla včetně funkce aktivní regulace a byl určen vliv křídla na aerodynamické parametry automobilu.
Experimentální pracoviště pro výzkum imobilizérů do automobilů
Kubát, Michal ; Možný, Radek (oponent) ; Pokorný, Jiří (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá problematikou dálkového omezení rychlosti vozidla. Cílem práce je realizace experimentálního pracoviště, na kterém bude testováno omezení rychlosti pomocí připojení na interní CAN sběrnici automobilu. V teoretické části je proveden průzkum současných řešení omezovačů rychlosti a jsou zde uvedeny využívané technologie. Dále je v teoretické části proveden průzkum a popis bezpečnostních hrozeb a útoků na technologii ITS-G5. V praktické části bakalářské práce je realizováno experimentální pracoviště, které obsahuje OBD-II simulátor tvořený platformou Arduino UNO a přídavnými moduly, přičemž komunikace probíhá na CAN sběrnici. Součástí experimentálního pracoviště je také vysílač tvořený platformou Arduino NANO. Dále je zprovozněna bezdrátová komunikace mezi OBD-II simulátorem a vysílačem na frekvenci 433 MHz a je realizováno bezdrátové nastavování rychlosti. V závěru je navržena a implementována zpráva typu IVIM pro zpomalení rychlosti vozidla, struktura zprávy byla zvolena podle standardů ISO pro komunikaci technologií ITS-G5. Správnost implementace zprávy byla ověřena a funkčnost otestována pomocí OBD-II simulátoru. V práci tedy bylo sestaveno kompletní experimentální pracoviště, k němuž byl vytvořen návod.
Polohová regulace motoru pomocí 8bit uP
Janda, Petr ; Holý, Miroslav (oponent) ; Matoušek, Radomil (vedoucí práce)
Práce se zabývá polohovým řízením DC motoru Icla D065 firmy SIG Positec Automation GmbH pomocí sběrnice CAN a protokolu CANopen. Jednotlivé části popisují obecné principy a standardy sběrnice CAN a mezinárodně normovaného vysokoúrovňového protokolu pro ovládání systémů CANopen. Pro řízení výše uvedeného motoru byl použit mikrořadič firmy Microchip PIC18F4685 a vývojové prostředí MPLAB® IDE. S využitím programovacího jazyka C byl vytvořen program pro MCU řídící komunikaci s motorem CANopen a ovládání jeho pohybu. Výsledky této diplomové práce budou dále využity při řešení VZ Inteligentní systémy v automatizaci.
Operační systém reálného času s fixní prioritou úloh pro Raspberry Pi
Kolář, Josef ; Peringer, Petr (oponent) ; Janoušek, Vladimír (vedoucí práce)
Cílem této práce je realizace podpory volně dostupného operačního systému reálného času s fixní prioritou úloh na mikropočítači Raspberry Pi 3B+. Jako vhodný systém je vybrán projekt FreeRTOS, pro který je v práci zrealizováno běhové prostředí a představena podpora pro tvorbu uživatelských aplikací s preemptivními úlohami. To je prezentováno pomocí dvou demonstračních aplikací, z nichž první využívá dvou periodických úloh a monitorování sériovou linkou, a v rámci druhé je vytvořena podpora pro sběrnici CAN, pomocí které je stav úloh s čítači reportován. Výsledkem práce je tedy funkční úprava systému FreeRTOS určená pro běh na mikropočítači Raspberry Pi 3B+ vhodná pro časově kritické aplikace.
Multifunkční volant Formule Student
Paulus, Luboš ; Štohl, Radek (oponent) ; Havlíková, Marie (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá konstrukčním návrhem zobrazovací jednotky pro multifunkční volant Formule Student. Zobrazovaná data na této jednotce jsou přenášená po RS232 nebo CAN sběrnici z řídicí jednotky formule do mikrokontroléru. Nejdříve je třeba zjistit, jaké jsou nezbytné informace pro řidiče a v jaké formě budou zobrazovány, aby byli pro řidiče přínosné a dostatečně čitelné. Z tohoto vyplývá další bod, kterým je vhodná volba zobrazovacích prvků, jež budou na volantu použity. Následuje vytvoření návrhu a konstrukce zobrazovací jednotky.
Metodika návrhu synchronizace a obnovy stavu systému odolného proti poruchám
Szurman, Karel ; Fišer, Petr (oponent) ; Racek, Stanislav (oponent) ; Vlček, Karel (oponent) ; Kotásek, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato disertační práce představuje metodiku vytvořenou pro návrh synchronizace a obnovy stavu systému odolného proti poruchám. Metoda synchronizace stavu navržená podle popsané metodiky umožňuje opravit stav paměťových prvků systému, které jsou implementovány v aplikační logické vrstvě číslicového návrhu v FPGA a jejichž hodnoty nelze opravit částečnou dynamickou rekonfigurací. Vytvořená metodika popisuje možné způsoby návrhu metod synchronizace s ohledem na granularitu TMR, závislost funkce systému na předchozích stavech a samotné architektuře číslicového systému. Metodika se blíže zaměřuje na hrubozrnné architektury TMR a problematiku synchronizace stavu v systémech řízených stavovými automaty nebo procesorem. V této práci je využití vytvořené metodiky předvedeno na návrhu metod synchronizace stavu pro systém řadiče sběrnice CAN odolného proti poruchám a zabezpečený systém mikrokontroléru NEO430. Při experimentálním ověření mechanismů opravy a obnovy stavu systému po poruše byla ověřena jak správná funkce systémů, tak jejich spolehlivost v přítomnosti simulovaných poruch typu SEU. V závěru práce jsou diskutovány dosažené experimentální výsledky a přínos práce.
Vestavěná řídicí jednotka pro ovládání laboratorního zařízení
Voda, Zbyšek ; Strnadel, Josef (oponent) ; Šimek, Václav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem modulárního řídicího systému pro zařízení Golem používaného pro výzkum léků. Toho je docíleno rozdělením systému do modulů, komunikujících po CAN sběrnici, které mají přesně danou oblast, jež řídí. Pro řízení systému byl využit počítač Raspberry Pi 4. Součástí práce je design desek plošných spojů, obslužný firmware jednotlivých modulů, backendová aplikace pro řízení systému, poskytující aplikační rozhraní pro řízení systému, a také návrh jednoduchého komunikačního protokolu pro komunikaci mezi moduly. Navržený systém byl důkladně otestován v simulovaných podmínkách.
Řízení modelu v reálném čase
Krejčí, Roman ; Otava, Lukáš (oponent) ; Hynčica, Ondřej (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá řízením systému Ball on the wheel v reálném čase. V první části práce je vytvořen matematický model systému, který je popsán stavovými rovnicemi. Dále je popsán vytvořený laboratorní model systému Ball on the wheel a jeho součásti. Laboratorní model se skládá ze servomotoru, servozesilovače, mikrokontroléru s operačním systémem reálného času a snímačů vzdálenosti. V praktické části práce je navrženo řízení systému pomocí lineárně kvadratického regulátoru a jeho implementace spolu s ovládáním periferií do firmwaru mikrokontroléru s operačním systémem reálného času. Systém Ball on the wheel je řízen mikrokontrolérem, který posílá příkazy servozesilovači po sběrnici CAN.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 27 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.